Suomen logoterapiayhdistys

Oulun logoskahvilat keväällä 2023

Pohjoisen Suomen ensimmäinen logoskahvila aloittaa Oulussa!

Oulussa aloittaa upouusi kaikille avoin ja maksuton logoskahvilatoiminta maaliskuussa. Kokoontumisia on kevään aikana ainakin kolme. Logofilosofian ja -teorian pohjalta pidettäviä avoimia keskustelutilaisuuksia on jo kymmenen vuoden ajan pidetty Helsingissä ja nyt nämä kahvilat rantautuvat Ouluun nimellä Oulun logoskahvila.

Keskustelutilaisuudet pohjautuvat Viktor Frankln logoterapian aiheisiin. Niissä pohditaan elämän tarkoitusta monesta eri näkökulmista. Kahvilatapaamisissa on lyhyet alustukset eri aiheisiin, jonka jälkeen noin tunti vapaata keskustelua. Sana logos, johon koko terapiasuuntaus perustuu, on vanha kreikankielinen sana, joka tarkoittaa mm. maailmanjärkeä, inhimillisen järjen käyttöä, puhetta, merkitystä tai ajattelua.

Logoskahvilat on tarkoitettu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita oman elämän tarkoituksen muodostumisesta; vapaudesta ja vastuusta, tekemisen, kokemisen ja asennoitumisen merkityksestä, jonkin asian omaksi ottamisesta ja elämänilosta vaikeidenkin aikojen keskellä.

Logoskahvilat Oulussa tarjoaa Suomen logoterapiayhdistys ja Helsingin diakonissalaitoksen säätiön D-asema. D-asema on Tuirassa sijaitseva kansalaistoiminnankeskus ja se löytyy osoitteesta Valtatie 53.

Kevään 2023 logoskahviloiden ajankohdat ja alustavat aiheet:

14.3. klo 18-19.30 – Logofilosofia ja elämän tarkoitus

18.4. klo 18-19.30 – Logofilosofia ja mikä elämässä on tärkeää

23.5. klo 18-19.30 – Logofilosofia, ihmisyys, vapaus ja vastuu

Lisätiedot:

Suvimaria Saarenpää, logoterapiaohjaaja TFK, logoterapeuttiopiskelija, puh. 0400 350 978

Eila Vähäkuopus, Suomen logoterapiayhdistyksen hallituksen jäsen, logoterapiaohjaaja TFK, logoterapeuttiopiskelija, puh. 050 323 9584