Suomen logoterapiayhdistys

Kirjauutuus! LOGOS Suomen logoterapiayhdistyksen aikakauskirja nro 1

AJANTASAISTA TIETOA LOGOTEORIASTA

Logoterapian kehittäjä, itävaltalainen neurologi ja psykiatri, lääketieteen ja filosofian tohtori Viktor Emil Frankl (1905-1997) esitti toivomuksen, että hänen seuraajansa jatkaisivat logoteorian kehittämistä. Tämä kirja on alan tutkijoiden ja asiantuntijoiden vastaus Franklin toiveeseen heidän tarjotessaan lukijoille perusteita ja ajantasaista tietoa logoteoriasta.
Lisäarvoa tälle artikkelikokoelmalle tuovat Viktor Franklin oppilas ja hänen työnsä tunnetuin jatkaja Elisabeth Lukas sekä Alexander Batthyány. He ovat myöntäneet logoterapiayhdistykselle oikeuden yhteisen kirjansa luvun julkaisemiseen ja suomentamiseen.
Kirja on tarkoitettu alan opiskelijoille ja tutkijoille, logoterapiasta kiinnostuneille sekä kaikille, jotka pohtivat elämänsä suuntaa ja tarkoitusmahdollisuuksia.
Elämän arvokkaisiin tarkoituksiin suuntautuva logoterapia on mitä hedelmällisin tutkimuksen lähde. Logoteoriassa on samalla kertaa ajatonta ja ajassa elävää, olosuhteista riippumatonta viisautta. Se tarjoaa ehtymättömän aarreaitan paitsi tutkijoille myös ihmiselle, joka etsii arvopitoisia reittejä toteuttaakseen tarkoituksen tahtoaan.

Kirjoittajat
Alexander Batthyány, Anna-Kaisa Hautala, Elisabeth Lukas, Anna-Kaarina Peura, Risto Nurmela, Timo Purjo, Lauri Pykäläinen, Mia Salo, Risto Nurmela ja Iina Åman.

Toimittanut Iina Åman